haiawatha.blogspot.com Web analytics

sâmbătă, 6 februarie 2010

Life is like a box of chocolates !?

Să fie viaţa ca o cutie de ciocolată şi dacă da ce fel de cutie? Să fie oare o cutie pe care o cumperi în silă, ca să scapi de vreo oblicaţie, sau una pe care să o savurezi tacticos zile în şir? Dar bomboanele să fie din acelea rafinate, sau simple produse, bune doar să îţi sfărăme dinţi?



Două scene şi teme de film susţin această idee în puctele ei extreme. Prima e din Forrest Gump, celebrul film câştigător a 6 premii Oscar. Cea de-a doua e dintr-un episod X Files, dominat de un uşor dramatism shekspearian, pe care am avut plăcerea să îl văd cu două seri în urmă:

1. "My mama always said... life was like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." Aici.
(Forrest Gump, 1994)

2. "Life... is like a box of chocolates. A cheap, thoughtless, perfunctory gift that nobody ever asks for. Unreturnable, because all you get back is another box of chocolates. You're stuck with this undefinable whipped-mint crap that you mindlessly wolf down when there's nothing else left to eat. Sure, once in a while, there's a peanut butter cup, or an English toffee. But they're gone too fast, the taste is fleeting. So you end up with nothing but broken bits, filled with hardened jelly and teeth-crunching nuts, and if you're desperate enough to eat those, all you've got left is a... is an empty box... filled with useless, brown paper wrappers."
(Musings of a Cigarette Smoking Man, ep.7, seria 4 X Files, 1996)



Aşadar, e viaţa ca o cutie cu bomboane de ciocolată?

Eu aş spune da şi chiar una cu bomboane bune, dar fundamental eu sunt doar un optimist!
Dincolo de asta, la mai bine de 10 ani după ce am văzut Forrest Gump, eram la Washington, în zona Lincoln Memorial şi nu mă puteam gândi la altceva decât la discursul lui Forrest şi goana lui prin apă, către marea lui iubire. Aşa mi-am dat seama că mai fusesem acolo odată, alături de cel mai genial tăntălău al lumii! Aici!

...

25 de comentarii:

  1. Cred ca trebuie savurata...oricum ar fi ea! Problema este ca suntem mereu nemultumiti de traiul nostru, ne dorim intotdeauna mai mult si mai mult, astfel uitam sa ne bucuram de ceea ce avem si nici nu trece prin cap cum ar fi sa pierdem ceva...atunci am aprecia mai mult...lucrurile care acum trec neobservate.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cum ar veni, iubirea este un lucru foarte mare, vorba unui clasic al contemporaneitatii, nu?

    Ramane totusi adevarat faptul ca Forrest Gump a devenit un film-cult, inspirational cat cuprinde, si din care fiecare ia ce-i vine mai bine, ca dintr-un depozit de haine vechi. Chestie de gust.

    RăspundețiȘtergere
  3. Bine ati venit bartleby si Micawber!
    Dap, Forest Gump e un film cult, dar dincolo de perspectiva cinefila e o poveste foarte umana, foarte usor de inteles si empatizat cu ea.

    Am luat din film tocmai cheia lui, pentru ca m-a uimit forta cu care ideea a revenit in alt film cult X Files(dupa care ma topesc si chiar zilele astea il revad, episod cu episod).

    RăspundețiȘtergere
  4. Va sa zica laura, esti o optimista... :)

    Atunci inima buna in savurarea cicolatelor!

    RăspundețiȘtergere
  5. Laura si optimismul nu au nici o legatura, iti spun sigur! Dar cateodata...Laura mai are si niste 'strafulgerari'...

    RăspundețiȘtergere
  6. e o buna baza de constructie, seria de "strafulgerari" :)!

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna, Edu! Te vad asa...baiat priceput la chestii legate de noua tehnologie...zi-mi si mie ce tb sa fac ca sa pot primi comment-uri! Eu cred ca am bifat ce trebuie si m-am straduit in fel si chip sa rezolv problema, dar degeaba...ai vreo idee?!

    RăspundețiȘtergere
  8. Cred k asta e culmea...sa nu-ti poti comenta propriul blog! Numai eu pot face lucruri din astea inexplicabile! :))

    RăspundețiȘtergere
  9. :))) te dernajez din nou...pan' la urma am reusit...ceva-ceva...in loc de comment sub postare am ales de la setari comentarii...pagina separata si vad ca e ok! Nu prea inteleg de ce nu merge totusi cealalta varianta...

    RăspundețiȘtergere
  10. MA mucur capar mai mult decat sunt... nu ma pricep deloc la astea :))

    RăspundețiȘtergere
  11. :))) Credeam k baietii se pricep...

    :)))


    O zi nice!

    RăspundețiȘtergere
  12. "Să fie viaţa ca o cutie de ciocolată şi dacă da ce fel de cutie? Să fie oare o cutie pe care o cumperi în silă, ca să scapi de vreo oblicaţie, sau una pe care să o savurezi tacticos zile în şir? Dar bomboanele să fie din acelea rafinate, sau simple produse, bune doar să îţi sfărăme dinţi? "
    interesanta partea asta...
    eu cred ca trebuie savurata zile in sir..ptr ca alta solutie mai buna nu ne ramane.si trebuie sa alegem mereu ce e cel mai bun, chiar daca nu merge totul cum vrem noi de fiecare data.

    RăspundețiȘtergere
  13. Laura, uite ca nu toti la fel :))
    O zi buna si tie!

    One in a Million asa cum obisnuiesc iti spun Bine ai venit in Calatoria mea!
    Dap, e o perspectiva frumoasa asupra vietii... ceva imi place in mod special, faptul ca vorbesti de alegeri. Cred si eu ca fara alegeri nu suntem decat o trestie in vant, abia alegerile ne definesc.

    RăspundețiȘtergere
  14. Uitam, sunt un mare fan Coca-Cola si mi-a placut imaginea ta. Am acasa un mic muzeu cu tot felul de produse si recipiente Coca-Cola, dincolo de faptul ca beau mai mereu...
    iar pe verde arata foarte bine!

    RăspundețiȘtergere
  15. HMMMM...bei Coca-Cola?!...nu e deloc o bautura sanatoasa, la fel ca toate bauturile 'racoritoare'...uite ce face publicitatea dintr-un produs oribil?!!!!

    RăspundețiȘtergere
  16. Ador Coca-Cola si e mult de discutat aici, cat face rau si cat nu, ce ne omoara si ce ne salveaza...
    Sa zicem pe scurt asa, fara Coca-Cola nu am fi avut Mos Craciun, ei ni l-au creat! :))

    RăspundețiȘtergere
  17. Poti verifica rolul Coca-Cola in definirea imaginii lui Mos-Craciun :)

    RăspundețiȘtergere
  18. Am studiat suficient ca sa-mi fac o parere despre publicitate...

    RăspundețiȘtergere
  19. :) e o seductie, spui frumos... in cazul Cola eu capitulez oricum, ca o gasca :)

    RăspundețiȘtergere
  20. ...o seducţie...în sensul rău al cuvântului. Îţi place sucul, ţi se pare chiar atât de savuros?!...sau iti place Universul creat de Coca-Cola? Afla ca, de fapt, renumita bautura Coca-Cola este cea mai ieftina licoare de dozator, si prin publicitate...a ajuns mult mai mult decat este si ar putea fi vreodata.

    RăspundețiȘtergere
  21. Imi place sucul, ceea ce reprezinta, senzatia pe care mi-o ofera, povestea, mai tot... iti inteleg revolta, dar eu cred ca dincolo de asta nu intamplator a devenit cel mai cunoscut lucru din lume :).

    Discutia e destul de greu de purtat pe tema asta, pentru ca tu detesti bautura si produsul, iar eu il consum aproape zilnic:)

    RăspundețiȘtergere