haiawatha.blogspot.com Web analytics

joi, 10 martie 2011

Silenzio Stampa

De ceva timp evit să citesc presă românească şi mai ales ştirile referitoare la politica internă. Mai mult, în locul lui Boc, Antonescu, Ponta, Băsescu şi Udrea, oricât de regretabil ar părea îi prefer pe Columbeanu, Monica, Zavoranu şi sărmanul Pepe. Seara când deschid televizorul şi asta o fac din ce în ce mai rar, frunzăresc posturile străine de ştiri, sau cele de documentare şi cum nici aici nu prea îmi mai găsesc satisfacţie, îl închid. De regulă deschid comp-ul şi aleg să îmi beau vinul, sau să îmi ronţăi chipsurile, la Time Team sau Who do you think you are. 
Sunt eu de vină şi gusturile mele din ce în ce mai cusurgii? Ori e doar tendinţa naturală în faţa mediei care dă semne că îşi propune nu să educe, să cultive, sau să informeze, ci mai degrabă să tâmpească?
Oricum ar fi, îmi place să cred că suntem mai mult decât simpli roboţi biologici uşor de target-at, că putem mult mai mult împreună şi că nobil, media poate sluji asemenea întreprinderi umane. Şi mai cred că gestul regretatului mei profesor şi maestru, de a pune TV-ul în cutie şi cutia pe şifonier e unul extrem, care nedreptăţeşte producţii şi canale perfect onorabile, puţine ce e drept.
 
Tema e amplă şi nu doresc nici să o atac şi cu atât mai puţin să o rezolv; totuşi un anumit lucru îmi doresc. Anume să ştiu, în gălăgia asta, în zgura care se vântură prin faţa ochilor noştri în ziar, la radio, pe net şi la TV, ei bine să ştiu ce anume am pierdut. Care sunt ştirile care în goana după audienţă facilă, s-au rătăcit. Ce anume nu am aflat, ce nu a ajuns pe mainstream. Care sunt acele ştiri, care justificat ar trebui să ţină prima pagină şi care fireşte, se vor valita în timp ca evenimente importante.

Lume, lume...
Eu propun o asemenea ştire, pe o temă dragă mie. Ieri (9 martie a.c.) naveta spaţială Discovery, după 27 de ani de serviciu şi-a încheiat cariera cu o aterizare perfectă la Kennedy Space Center în Florida. Acest eveniment marchează pe de o parte încheierea programului navetelor spaţiale, care va fi suspendat definitiv  în vara acestui an. De asemenea, această ultimă misiune Discovery însemană din perspectiva NASA şi finalizarea construcţiei Staţiei Spaţiale Internaţionale.    

 

...

3 comentarii:

  1. Astazi nu mai sunt minuni, lumea va striga...

    RăspundețiȘtergere
  2. Chiar m-am gandit la tine cand am vazut stirile despre Discovery. Stiam ca traiesti altfel acest moment... cu atat mai mult cu cat l-ai vizitat. Poate postezi ceva poze insotite de impresiile imortalizarii.

    RăspundețiȘtergere
  3. D.M. o lume fara minuni merita sa ia foc, dar stiu ca pe ici pe colo ele tot apar!


    Alexei bine ai venit in Calatoria mea! O sa postez, pe celalalt blog candva, in engleza, ma dau si eu cu valul! :D te pup de la malul Dunarii!

    RăspundețiȘtergere